NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SKLEP INTERNETOWY, A PRAWO » E-SKLEP TYLKO Z NUMEREM TELEFONU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

E-sklep tylko z numerem telefonu

  
admin
23.10.2008 19:24:22
poziom 4

Grupa: Administrator 

Posty: 249 #169496
Od: 2008-2-29
Sklepy internetowe powinny oferować inny kontakt klientom niż tylko e-mailowy

Tak wynika z wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie e-sklepu deutsche internet versicherung AG (DIV) (sygn. C-298/07).

Firma sprzedaje ubezpieczenia aut tylko przez Internet. Na swojej stronie podaje adres oraz e-mail. Nie ma natomiast telefonu kontaktowego – podaje go klientom dopiero po zawarciu umowy. Nie podoba się to niemieckim organizacjom konsumenckim, które domagały się, aby kontakt telefoniczny był możliwy dla wszystkich – także dla potencjalnych klientów jeszcze przed zawarciem umowy.

ETS orzekł, że dyrektywę o handlu elektronicznym (2000/31/WE) należy interpretować tak, że usługodawca musi podać klientom – zanim zostanie z nimi zawarta jakakolwiek umowa – oprócz e-maila także inne dane umożliwiające szybki kontakt oraz bezpośrednie porozumiewanie się. Dane te jednak nie muszą koniecznie zawierać numeru telefonu. Może to być formularz on line do kontaktu przez Internet.

Gdy jednak klient – nawiązując kontakt przez e-mail – jest potem pozbawiony dostępu do Internetu, należy umożliwić mu inny kontakt na jego prośbę. Dlaczego?

– Gdyby usługobiorcy po nawiązaniu kontaktu z usługodawcą drogą elektroniczną zostali czasowo pozbawieni dostępu do sieci elektronicznej, mogliby nie mieć możliwości zawarcia umowy – argumentowali sędziowie. – Nie zawsze można bowiem skorzystać np. z formularza on-line.

W praktyce oznacza to, że e-sklep powinien oferować kontakt telefoniczny także potencjalnym klientom. Sędziowie podkreślali, że nie jest to duże obciążenie dla firmy oferującej swoje usługi przez Internet. Klienci zaznajomieni z Internetem i tak najczęściej wybiorą ten sposób komunikacji, a porozumiewanie przez telefon byłoby wyjątkiem.

ETS uznał, że choć celem dyrektywy jest promocja e-handlu, nie oznacza to, że prawodawca pragnie zrezygnować z innych nieelektronicznych sposobów porozumiewania się, które można stosować dodatkowo. Wyrok jest ostateczny.

Warto dodać, że polska ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DzU z 2002 r. nr 144, poz. 1204 ze zm.) nie zobowiązuje obecnie usługodawcy do podawania swojego numeru telefonu. Art. 5 ustawy wymaga jedynie, aby podawać kontakt elektroniczny i zwykły adres przedsiębiorcy.

Zródło: Rzeczpospolita
  
Electra20.04.2024 13:40:53
poziom 5

oczka
  
polaaa70
29.09.2010 10:45:14
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #582301
Od: 2010-9-28
Wydaje mi się, że taka decyzja jest słuszna. Dostęp do telefonu przez klienta sklepów internetowych powinien być standardem.
  
Klaudia
22.08.2013 10:32:23
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #1577187
Od: 2013-8-22
To chyba bardzo dobra decyzja. Każdy klient/potencjalny klient powinien mieć możliwość kontaktu ze sklepem w sposób, który jest dla niego najbardziej korzystny.
  
Alicja_R.
05.09.2013 09:17:47
Grupa: Użytkownik

Posty: 8 #1591623
Od: 2013-8-22
Bardzo dobrze! Wreszcie się za to zabraliwesoły
  
feminalna
30.10.2013 22:16:19
Grupa: Użytkownik

Posty: 16 #1641008
Od: 2013-2-28
O tak! To dobra myśl! Wiadomo, że i tak kupując w sieci , najchętniej piszemy maile, ale nr tel. przyda się, szczególnie, gdy nie mamy czasu czekać na odpowiedź długo.
  
Electra20.04.2024 13:40:53
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SKLEP INTERNETOWY, A PRAWO » E-SKLEP TYLKO Z NUMEREM TELEFONU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny