NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PROPOZYCJE I UWAGI ODNOŚNIE PLATFORY HANDLOWEJ ABC24.PL » REGULAMIN SKLEPU A TRANSAKCJA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Regulamin sklepu a transakcja

wskazana akceptacja regulaminu
  
delapenne
14.04.2008 00:11:42
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 38 #99616
Od: 2008-4-6
Umowa kupna-sprzedaży zawierana za pośrednictwem sklepu internetowego podlega wielu rygorom prawnym, w tym również innym niż przy handlu tradycyjnym. Na sprzedającym spoczywa wręcz obowiązek zapoznania kupujących przez internet o niektórych ich prawach. W pewnym zakresie także sprzedający może ustalić niektóre warunki transakcji i innych procedur - np. reklamacji, których kupujący winien być świadom przed przystąpieniem do zakupu. Drogą uczytelniającą prawa stron może być obowiązek zaakceptowania regulaminu sklepu przez kupującego. Czy w procedurze zakupu nie można wprowadzić okienka - akceptuję regulamin sklepu z linkiem wcześniejszym do regulaminu. Sam regulamin może być zamieszczany w pasku pod belką tytułową lub można wykorzystać do tego opcję podstron. Myślę, że mogłaby to być opcja sklepu - podobnie jak forum - możesz ją uruchomić lub nie. Wiele sklepów na abc 24 wywiesza regulaminy na różne sposoby. W innych konstrukcjach sklepów elektronicznych obecność regulaminów jest obowiązkowa. Jestem ciekaw głosów. Sam chcę takiej modernizacji. Ukłony.
  
Electra28.03.2024 13:51:16
poziom 5

oczka
  
admin
14.04.2008 00:16:00
poziom 4

Grupa: Administrator 

Posty: 249 #99620
Od: 2008-2-29


Ilość edycji wpisu: 2
Zastosowanie prawa ma charekter nadżędny - napisanie w regulaminie np. iz reklamacji nie uznaje się nie ma zastosowania ponieważ KPC stanowi inaczej. Tworzenie "niezgodnego" z prawem regulaminu i nakazenie jego akceptacji może skutkować interwencją UOKIK i wpisanie takiego zapisu na liste klauzul zakazanych oraz nałożeniem kary na sprzedwcę.

W opcjach uwagi do zamówienia można stosowny zapis umieścić i informować klientów o ich prawach i obowiązkach. Regulamin oczywiście znajdowac sie może na dodatkichych podstonach które można umieszczać w systemie.
  
edyta
14.04.2008 10:45:21
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 129 #99678
Od: 2008-3-23


Ilość edycji wpisu: 1
a jak to jest ze zwrotami pełnowartościowego towaru tzn. czy sklep ma obowiązek je przyjąć (w przypadku kiedy klient po prostu się rozmyślił)? i co z paragonami oraz fakturami, których nie da się anulować (bo np. są z poprzedniego miesiąca)? nikt przecież nie odprowadzać VAT-u za rzecz, której nie sprzedał
  
admin
14.04.2008 16:05:13
poziom 4

Grupa: Administrator 

Posty: 249 #99848
Od: 2008-2-29
Prosze zapytać w stosownych instytucjach które będą mogły wydać wiążące opinie.
  
Youras
15.04.2008 21:24:47
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 11 #100706
Od: 2008-4-15
Niestety ma w ciagu 10 dni od dnia zakupu, przedmiot niemoze miec sladow uzytkowania. Fakture trzeba skorygowac z podpisem nabywcy a paragon anulowac protokolem anulowania paragonu. Jesli paragon jest z poprzedniego miesiaca to nic nie szkodzi bo nabywca rozwiazujac umowe dosyla np nam protokol zerwania umowy na odleglosc gdzie sie podpisuje. Do tego dolaczamy opakowanie z paczki jaka odsyla i wszystko opisujemy w anulacji paragonu. Masz wtedy mocna podkladke dla US i daty wsteczne nic nie moga zablokowac. Jesli zas zostanie przekroczony termin 10 dni to klient jedynie moze oddac na reklamacje przedmiot ale juz nie oddac
_________________
www.SalonVivanco.pl , www.SalonZabawek.eu
  
edyta
16.04.2008 14:25:21
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 129 #100979
Od: 2008-3-23
a jaka instytucja jest najbardziej kompetentna w tej kwestii? Federacja Konsumentów? kto jak kto ale oni najlepiej powinni orientować się jakie prawa ma klient
  
Youras
16.04.2008 14:33:07
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 11 #100986
Od: 2008-4-15
Wszystkiego dowiesz sie np na stronie www.ehandel.pit.pl, www.vat.pl. W urzedzienikt Ci nie powie jak ma byc bop oni nie wiedza. A ja juz mialem kontrole US i wszystko bylo w porzadku pod wzgledem co napisalem powyzej wiec ufam, ze to co pisze jest ok. Co do praw konsumentow to na stronach UOKiK'u ( ustawa z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. Nr 22, poz. 271).



_________________
www.SalonVivanco.pl , www.SalonZabawek.eu
  
edyta
16.04.2008 14:41:33
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 129 #100993
Od: 2008-3-23
dzięki wielkie za pomoc! chętnie przejrzę te materiały, bo od urzędników jak napisałeś niewiele się można dowiedzieć (na dodatek zdobyte informacje są często sprzeczne).. księgowe zaś nie potrafią odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących e-biznesu
  
Youras
16.04.2008 14:47:32
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 11 #100997
Od: 2008-4-15


Ilość edycji wpisu: 1
Dokladnie, US do dnia dzisiejszego nie potrafi zdefiniowac paczki ZA POBRANIEM i czesto nie wiedza czy powinno wystawic sie dowod zakupu przed wysylka czy po bo niby obowiazek opodatkowania jest w momencie przyjecia naleznosci no ale jak przyjac cos co dopiero wplynie na konto lub przyjdzie do domu...itd itp..bezpieczniej jest opodatkowac sie samemu przez wplynieciem naleznosci bo to zawsze na plus petenta niz pozniej bo to juz dla US prowokacja oszustwa...szkoda gadac
_________________
www.SalonVivanco.pl , www.SalonZabawek.eu
  
edyta
16.04.2008 14:54:39
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 129 #100999
Od: 2008-3-23
Youras, a czy Ty prowadzisz sklep internetowy czy internetowo-realny?

kiedyś robiłam zakupy w jednym ze sklepów wyłącznie wirtualnych i sprzedająca powiedziała mi, że nawet przy odbiorze rzeczy "w realu" nie mogę zapłacić gotówką (każde rozliczenie musi być księgowane na koncie firmy - to dowód na to, że transakcja doszła do skutku)
  
edyta
16.04.2008 14:57:54
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 129 #101002
Od: 2008-3-23


Ilość edycji wpisu: 3
ja się nie mogę do dziś upewnić czy koszty wysyłki powinnam wrzucać do całkowitego rozliczenia i doliczać do nich VAT czy też nie (w każdym okienku w UP mówią co innego)

ostatnio powiedziano mi, że rachunek za usługi pocztowe ma prawo wystawić wyłącznie PP..
  
Electra28.03.2024 13:51:16
poziom 5

oczka
  
Youras
16.04.2008 15:13:08
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 11 #101007
Od: 2008-4-15


Ilość edycji wpisu: 1
Ja prowadze internetowo-realny to znaczy wynajmuje pomieszczenie gdzie stoi komputer i regaly z towarem z mozliwoscia odbioru osobistego. Mam wpisane w dzialnosc 52.61.Z jak i sprzedaz detaliczna typowa dla sklepu.

Osoba, ktora napisala Ci, ze odbior po wplacie na konto mogla tak napisac, poniewaz, jesli jej dzialalnosc byla TYLKO i WYLACZNIE oparta na Sprzedazy Wysylkowej (52.61.Z) i do tego nie byla Vacie tylko na ryczalcie i nie przekracza 4500 euro/rok to zwolniona jest z posiadania kasy fiskalnej co za tym idzie NIE MOZE przyjac gotowki tylko wszystko to co sprzeda MUSI byc odzwierciedlone na koncie firmowym. Do tego musi dolaczac do ksiegowosci HISTORE opieracji za kazdy miesiac ze stemplem banku.

TAK, wrzucac do calkowitego rozliczenia i do kosztow poczty polskiej doliczac VAT (kurier juz nie bo on jest juz opodatkowany 22% Vat), chyba, ze US w odpowiedzi na Twoje zapytanie o interpretacje przepisow stwierdzi, ze zwalnia Cie z tego obowiazku wzgledem Poczty Polskiej (ale US nie sa jak McDonald's, co US to inny chamburger lol). Ty stajesz sie wedłog US osoba posredniczaca w spedycji danego przedmiotu bo kupujacy sam sobie nie wysle wiec narzuca obowiazek doliczenia Vat (glupota na calej linii ale co poradzic). Zawsze wyjsciem z sytuacji jest zawarcie calej kwoty wraz z wysylka w kosztach przedmiotu (polecam www.ehandel.pit.pl - tam jest to opisane) ale podwyzszasz koszty przedmiotu a klient patrzy na cene a nie wczytuje sie w tresc opisu. Bo inaczej to nie wiem jak zmusic klienta, zeby pisemnie przyslal Ci, ze na jego prosbe wysylasz paczke do niego i do tego zeby wplacil na konto oddzielnie kwote za przedmiot i oddzielnie nieopodatkowana kwote za przesylke zakręcony. Reasumujac dla swietego spokoju doliczajcie VAT do kosztow przesylki, zaokraglajcie ja w gore do pelnej kwoty (mozna doliczyc koszty zapakowania tasmy, papieru, koperty - przeciez sa na nie faktury VAT poi zakupie) i wtedy macie swiety spokoj, bo wszystkie kontrole US np w Łodzi to pod katem wlasnie doliczania VAT do kosztow przesylki - ja mialem taka wlasnie.
_________________
www.SalonVivanco.pl , www.SalonZabawek.eu
  
edyta
16.04.2008 15:24:06
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 129 #101010
Od: 2008-3-23


Ilość edycji wpisu: 1
u nas mniej więcej tyle samo transakcji ma miejsce na żywo co i wirtualnie, sprzedaż przez internet jest niejako dodatkiem do podstawowej działalności (na początku istnienia firmy sprzedaż była wyłącznie "realna", z czasem wysyłkowa, a od kilku lat również internetowa)

dodam jeszcze, że świadczymy również usługi regeneracji części (i to zarówno bezpośrednio jak i przez internet)
  
Youras
16.04.2008 15:51:12
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łódź

Posty: 11 #101022
Od: 2008-4-15


Ilość edycji wpisu: 1
edyta napisała: "ostatnio powiedziano mi, że rachunek za usługi pocztowe ma prawo wystawić wyłącznie PP.."


Tak, zgadza sie ale musisz miec umowe z Poczta podpisana (no chyba, ze Ci sie chce wolac FVat za kazdym razem jak jestes na poczcie). Ja mam umowe i do mnie po paczki codziennie przyjezdza kurier z Poczty i je zabiera a na koniec miesiac przysylaja fakture z zerowa stawka Vat. Wszystko odbywa sie na ksiazke nadawcza. Jesli nie chcesz by kurier do Ciebie przyjezdzal to mozesz podpisac umowe polowiczna na nadawanie paczek w placowce pocztowej na ksiazke i wtedy tez na koniiec miesiaca przysla Ci fakture. Ale czy warto tracic czas na stanie w kolejkach i wachanie w lato nieumytych ludzi ? lollollol Odpowiedz nasuwa sie sama...
_________________
www.SalonVivanco.pl , www.SalonZabawek.eu

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PROPOZYCJE I UWAGI ODNOŚNIE PLATFORY HANDLOWEJ ABC24.PL » REGULAMIN SKLEPU A TRANSAKCJA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny